Thursday, September 6, 2012

Kebiasaan...Terbiasa..dah biasa

assalammualaikum..
hehe..asal tajuk post saya ni?...sebenarnya,saya dah terbiasa jalani hidup yg selesa..tp xmewah
hingga terbiasa melakukan dosa2 besar dan kecil..bg saya dosa tu biasa lah!!..suma org buat dosa..
kenapa ape nk kisah..buat je!!..tgk bertapa jahilnya saya kan??..itu lah saya satu masa dahulu..
pada pandangan saya sekarang saya yang dulu adalah seorang yang gagal dalam hidup..
saya gagal cari arah hidup..xtao ape sebenarnya yang saya cari..apa penghujung hidup ini pn
saya xtao..saya redah je..janji saya hidup macam org lain..
saya gagal menjadi anak yang baik..gagal dari setiap segi..
lebih menyedihkan saya gagal mengenali pencipta saya!!..ya allah..ampun kan hambamu ini..
setiap kali saya cuba nk jadi baik setiap kali tu la syaitan dtg..hasut saya supaya xyah jd baik sgt..
n xpayah nk kenal allah sgt..apakah!!!..kenapa saya ikut ckp syaitan tu??..
pasal saya xpercaya pada diri sdiri..saya xde pendirian sdiri..hidup saya
sebelum ini mmg nampak macam saya kuat..tapi hakikatnya saya perlukan
seseorg juga untuk bergantung...abis tu sampi bile nk bergantung dengan orang?..bila orang yang kita harap tu pergi atau meninggal kat sape pulak saya nak bergantung..dah macam baju pulak bergantung kat penyidai..klo penyidai tu putus habis suma baju jatuh..kotor..pas tu kene basuh balik...
sampai bila??..saya kene kuat..dari mana kekuatan itu datang??..datangnya dari allah..macam mana saya
nak mintak kekuatan tu padanya?..saya kena cari dia kene bercakap dengannya..dengan cara apa??..
caranya solat lima waktu...ya!!itulah yang sebetul2nya..kenapa saya perlu cari
kekuatan pada manusia??..sedangkan saya tahu yang manusia itu seperti saya juga..dijadikan oleh allah..
jadi sekarang..saya perlu belajar bertatih seperti anak kecil yg baru belajar berjalan...dengan harapan..
hari demi hari saya akan lebih baik dari setiap segi..saya xkisah xmalu bertatih belajar dari bawah..
saya akan cuba..dengan doa...berdoa..dan terus berdoa agar hati ini xakan goyah lagi jika ada
ujian yang datang..moga allah sentiasa memimpin saya bertatih..moga allah rahmati dan mempermudahkan perjalanan saya yang masih jauh ini hingga sampi ke destinasi...insyaallah...;)

No comments:

Post a Comment