Tuesday, September 4, 2012

ya allah..ampunkan aku..

bila dikenagkan dosa2ku yg terhimpun terlalu banyak..
diri ni rasa teramat takut hingga menggigil..
takutnya dgn pembalasan allah nt..
ya allah..ampunkan segala dosa2ku..
aku ingin kembali sujud dan mencari erti sebenar-benarnya arah hidup ini..
kenapa selama ini aku terlalu leka dan lalai??..
sedangkan allah sentiasa melihat dan menjaga aku..
apa yg aku lalui dulu dan sekarang semuanya dia yg tentukan..
dia yang rancangkan..kenapa aku xpernah terfikir??..
suka menyalahkan keadaan dan org lain..
itu lah aku..insan yg selalu membuat kekilafan..
ya mmg tiada satu manusia pun yang sempurna..
termasuk diriku sdiri..
tetapi aku akan cuba memperbetulkan diri ini secara perlahan..
tidak ada paksaan dari sesiapa..
bagi aku jika aku terpaksa mungkin aku akan lakukan tetapi hanya sekejap bukan seikhlasnya..
aku akan cuba sedaya-upaya ku untuk menjadi muslimah yang baik hari demi hari..
aku xperlukan sesiapa untuk membimbing aku..kerana aku hanya perlukan bimbangan darimu
ya allah ya rahman ya rabbi ya illahi..
tetapi didunia ini aku perlukan seseorang untuk menjadi rujukan supaya
aku xkeliru dan xlari dari ajaran agamamu yg benar..
terlalu banyak yang harus aku perbetulkan pada diri ini..
terlalu banyak...mampukah aku??..jahilnya diriku ini ya allah!!
moga kau permudahkanlah segala-galanya ya allah..
kau pimpin lah aku jika aku terjatuh..kau takutkanlah aku jika aku
lalai lagi...hanya pada mu aku berserah..
padamu aku menyerah...

ya allah ampunkan aku....

No comments:

Post a Comment